Nissan Skyline

Nissan Skyline – samochód sportowy produkowany przez japońską spółkę Nissan.

Popularny wśród tunerów. W większości sytuacji wykorzystywany jest na wyścigi Drag Race poprzez silnik bardzo podatny na tuning.
W wersji Skyline GT-R jest napęd na cztery koła dzięki czemu samochód świetnie przyspiesza. Nissan Skyline jest uważany za legendę japońskiej motoryzacji.

Na pewno najbardziej pożądanym silnikiem jest RB26DETT występujący w wersjach GT-R,jednakże w większości wypadków przeszczepiany do słabszych odmian.Zobaczyć ich w akcji możemy m.in. w takich filmach jak “Driftworks”,”Drift Heaven”, “Za szybcy, za wściekli”.
Skyline’y są także często wykorzystywane w Driftingu-przykładem może być czterodrzwiowy R34 Kena Nomury,lub Skyline R34 GT-R którym jeździ Tsuyoshi Tezuka.

Niektórzy jednakże nie poddają się i przerabiają go na wersję z kierownicą po lewej stronie, mimo braku lewostronnej wersji deski. W europie jest kilka Skyline w wersji z kierownicą po lewej stronie.Przenigdy nie był produkowany w wersji z kierownicą po lewej stronie, przez co w praktyce nie jest spotykany na drogach europy i stanowi obiekt marzeń wielu kierowców.
W 2007 roku na Tokyo Auto Show, ma już być przedstawiona końcowa wersja nowego Skyline GT-R. W nowym Skyline, nie będzie natomiast silnika RB26DETT, a V6 z dwiema katalizator turbo sprężarkami.Nie jest jeszcze wiadomo czy będzie dystrybuowany w europie, niemniej jednak potwierdzona jest wersja na Kanadę i Usa, a zatem będzie wersja z kierownicą po lewej stronie.

Nissan Skyline R34 GTR

W sumie 4 wersje nadwoziowe i do tego w sumie 10 wersji silnikowych pozwalało na to aby fabryki opuszczało aż 26 różnych modeli Skyline.
od 1981-1985 [R30] powstał na płycie podłogowej C31 wykorzystywanej już jako osobny produkt w Nissanie Laurel, przy czym długość jak i szerokość nie były zmniejszone.

car photo

Począwszy od 6 cylindrowej jednostki diesla LD28,
przez benzynowe: 1.8 L Z18S i 1.8 L CA18E I4 po raz 1-wszy w spisie produktów/usług dystrybucji zastąpił silnik Z18S, 2.0 L Z20E 4 i 6 cylindrowe
2.0 L doładowany L20ET, 2.4 L L24E, oraz dodatkowo 2litrowe jednostki FJ20E i FJ20ET które zastąpiły silniki L20.Z silnikami FJ20E i ET
Dysponował mocą od 150 do 205 KM i momentem od 180 do 225 Nm.
Równocześnie jako typowy JDM wychodził również model DR30 RS o wadze zredukowanej do 1130 kg, osiągnięto taki wynik dzięki pozbyciu się większej części luksusowych dodatków.

Dodaj komentarz